Размер на застраховката в PayPal

Пак не ми приема картата! Защо!?

Размер на застраховката в PayPal

Мнениеот semerdjiev на 15 Юли 2008, 22:42

Пиша тази тема, тъй като тези дни открих нещо в PayPal User Agreement, което е важно за българските потребители, а се опасявам, че само малка част от тях са чели въпросния договор или знаят за това, което ще кажа по-долу.

Преди да започна ще кажа, че PayPal User Agreement е различен за различните държави. Например нашият договор е доста по-кратък от американския и великобританския. Въпреки това, по отношение на това, което съм написал и трите договора са единодушни. Предполагам, че и в останалите (немски, френски, австралийски и пр.) пише същото, но няма да проверявам. За повече информация вижте линковете към самите договори, които съм приложил в края на темата.

И така - става дума за сумата, която PayPal възстановява когато нещо не е наред със стоката, а търговеца не иска да ви върне парите - т.нар. застраховка. Както може би знаете, има две такива суми - малка и голяма. Те са различни за различните сайтове. Например за Великобритания това са съответно 150 и 500 паунда, за САЩ - 200 и 2000 долара и т.н. В PayPal User Agreement се уреждат условията, при които една стока се покрива с някоя от двете застраховки. Както можете да видите в нашия договор, малката застраховка се предоставя независимо от националността на купувача и тя е кажи-речи универсална. Това е добра новина за нас и е важно да се знае - чел съм постове, в които потребители се оплакват, че някакъв търговец се опитва да ги измами, като твърди, че PayPal не застрахова българските купувачи. Застрахова и още как. (Вижте точка 9.8 от нашия договор или 13.8 в американския и великобританския).

Проблемът е в голямата застраховка, защото тя се предоставя само на гражданите на определени страни. Тези страни са дадени в списък в точка 9.9 от нашия договор (съответно 13.9 в американския и великобританския), а нас там ни няма. Затова бъдете много, ама много внимателни. Дори и синьото каренце вдясно на американския eBay да ви заяви щастливо "PayPal ви покрива до 2000 (две хиляди) долара", знайте, че всъщност можете да разчитате само на 200 (двеста).

Ето връзки към самите документи:


Един съвет: можете много лесно да прочетете договора за произволна държава като смените нейния код в URL-a, например линкът към немския договор е:
semerdjiev
 
Мнения: 336
Регистриран на: 04 Апр 2008, 18:05

Размер на застраховката в PayPal

Sponsor

Sponsor
 

Re: Размер на застраховката в PayPal

Мнениеот Ronson на 16 Юли 2008, 10:22

Не ми е ясно тази застраховка от Пейпал ли се плаща или от продавача.

Но ето един реален пример - купувам стока от американския ebay (американски търговец) за $450, оказва се че търговецът няма стоката в наличност, пуска се дипут, стига се до жалба. Пейпал решават спора в моя полза, но в момента на решението търговецът няма достатъчно пари по сметка/баланс, за да бъдат възстановени. И така в Пейпал транзакцията пише "Refund pending" в продължение на 2 седмици. След две седмици започвам да се притеснявам, че парите все още ги няма и пиша на Пейпал. На следващия ден парите се връщат до стотинка. Пейпал протекшъна на продавача беше до $2000, ако това има значение.
Аватар
Ronson
 
Мнения: 264
Регистриран на: 14 Фев 2008, 16:03

Re: Размер на застраховката в PayPal

Мнениеот semerdjiev на 18 Юли 2008, 23:49

Тази застраховка (PayPal Buyer Protection) се поема от PayPal, т.е. в случая, когато търговецът не може да покрие загубите ви, PayPal възстановява целите/част от тях. За съжаление не моа да коментирам примерът, който описвате, защото също като вас не съм наясно как процедира PayPal в конкретните случаи.

Същeвременно искам да уточня, че така и не открих потвърждение или опровержение за това дали тази застраховка е ограничена до три пъти в годината. Може и да е така, а може и да не е. Твърдя обаче следното:

В повечето случаи въобще не се стига до PayPal Buyer Protection застраховката, защото когато PayPal разрешава диспут и отсъжда в полза на клиента, това не са просто празни приказки.

Ще напиша само някои неща, които сега ми идват наум и подкрепят гореказаното:

  • В Западна Европа и САЩ съдебната система работи и западните търговци поемат пълна отговорност за действията си. Например във великобританското споразумение се казва, че за всяко провинение търговецът се задължава да плати 1350 паунда.

  • Според написаното в договора, PayPal управлява редица механизми, чрез които се контролират плащанията. Например ако даден търговец е подозрителен, плащанията към него могат да се забавят, да се създаде резерв, от който да се покриват неустойките, които той дължи и пр. Така в много случаи парите се връщат, просто защото никога не са преминавали в ръцете на търговеца.

  • Гореописаните мерки могат да действат както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. Например ако даден търговец в няколко поредни пъти не успее да покрие задълженията си, PayPal създава автоматично резерв от неговите средства, чрез който да се покриват бъдещите му неустойки. Така въпреки, че не-дотам коректният търговец остава в системата, клиентите му са осигурени и то от неговите пари.

  • Това си е мое разсдъждение, но според мен има значение и фактът, че повечето потребители се регистрират с кредитна, а не с дебитна карта. Макар от гледна точка на крайния потребител с двете да се работи еднакво, между тях има разлика. Притежанието на кредитна карта означава, че банковата институция застава зад вас и казва "Този човек е надежден и ние измерваме тази надеждност до X лева". Това прави банката активен участник в евентуални спорове с трети страни. Съответно ако направите фал в eBay и сте регистриран с кредитна карта, PayPal има повече възможности, за да си върне парите, отколкото ако сте регистрирани с дебитна карта.

Колкото до PayPal Seller Protection, според договора,
11.2 A Chargeback is covered by the Seller Protection Programme if it was due to non-receipt of merchandise, or an unauthorised payment. A Reversal is covered if it was due to an unauthorised payment.

Източник: https://www.paypal.com/uk/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/ua/policy_pbp-outside#spp-policy

Unauthorised payment е например случаят, когато някой купи стока от вас с крадена кредитна карта и след това ви се наложи да върнете парите на собственика. Какво разбират под "non-receipt of merchandise" не знам, но малко по-надолу в договора (т. 11.3) се казва, че за да претендирате за някакво обезщетение по тази програма, трябва да имате доказателство, че стоката е била получена от клиента. Тоест не става дума за покриване в случаите, в които стоката не е пристигнала. В края на договора пък четем:

“Chargeback” means a request made by a buyer directly to his or her credit card company to invalidate a payment."
...
“Reversal” means a payment that you received has been removed from your Balance for any reason other than a Chargeback or Claim pursuant to a Buyer Protection Program, including, without limitation, if PayPal’s internal risk modelling has categorised the payment as a risky payment required to be reversed to mitigate the risk associated with the payment.

Тоест тази програма въобще не покрива случаите, в които трябва да върнете парите в резултат от диспут.
semerdjiev
 
Мнения: 336
Регистриран на: 04 Апр 2008, 18:05

Re: Размер на застраховката в PayPal

Мнениеот mikewolf на 19 Юли 2008, 11:40

Ronson написа:Не ми е ясно тази застраховка от Пейпал ли се плаща или от продавача.

Но ето един реален пример - купувам стока от американския ebay (американски търговец) за $450, оказва се че търговецът няма стоката в наличност, пуска се дипут, стига се до жалба. Пейпал решават спора в моя полза, но в момента на решението търговецът няма достатъчно пари по сметка/баланс, за да бъдат възстановени. И така в Пейпал транзакцията пише "Refund pending" в продължение на 2 седмици. След две седмици започвам да се притеснявам, че парите все още ги няма и пиша на Пейпал. На следващия ден парите се връщат до стотинка. Пейпал протекшъна на продавача беше до $2000, ако това има значение.


Продавача в момента е нямал пари по сметката. След това я е захранил и веднага парите са ти били преведени.
Т.е. не Пейпал а продавача ти е възстановил сумата. Ако обаче продавача повече не се появи, и се стигне до това Пейпал да ти връща пари,връщат ти се в рамките на 150 британски лири.
Говоря ако продавача е мошеник. Имам такъв случай тази година. И успях с жалби срещу Пейпал (но не през неговия сайт са подавани жалбите) да възстановя сумата. Защото продавача беше обявен от тях за такъв, а те си правеха оглушки позовавайки се на сроковете за приключване диспут и жалба.
На многото работа - майката му е седенето!
Ако има нещо спешно, все ще се намери кой да го свърши вместо мен.
mikewolf
 
Мнения: 60
Регистриран на: 05 Апр 2008, 18:42

Re: Размер на застраховката в PayPal

Мнениеот kiko на 24 Фев 2010, 16:10

Към момента вече, мисля, че paypal възстановява пълния размер на сумата, ако сделката е минала през ebay. Ако сте спечелили claim-а срещу продавача, paypal изтегля пълната сума от неговия account. Ако в accounta няма пари, той остава на минус и се чака да постъпят средства, но вие си получавате парите обратно.
Друго нещо, което е хубаво да се знае, че ако има все пак проблем и paypal не връщат сумата, можете да подадете жалба в банката издател на кредитната ви карта за конкретната транзакция, и така paypal пак ще бъдат принудени да върнат парите- т. нар. credit card chargeback.
kiko
 
Мнения: 7
Регистриран на: 22 Фев 2010, 22:11


Назад към PayPal и други форми на разплащания

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта